Wikia

Grand Theft Wiki

Grand Theft Auto

Diskuse0
21stránek na
této wiki

Grand Theft Auto (GTA) je série počítačových her vytvořených a původně i dále vyvíjených skotskou společností Rockstar North (dříve DMA Design) a vydávaných společností Rockstar Games od roku 1998. Série doposud zahrnuje devět samostatných her a čtyři rozšíření (GTA: London 1969,GTA: London 1961,The ballad of gay Tony a The Lost and Damned). Počínaje titulem Grand Theft Auto III jde o kasovní trháky, které byly v různých hodnoceních označeny za hry roku. O popularitě a ziskovosti herní série svědčí i skutečnost, že řada hollywoodských hvězd hrám propůjčila své hlasy. Veteráni filmů o gangsterech jako např. Michael Madsen, Samuel L. Jackson, James Woods, Joe Pantoliano, Frank Vincent, Robert Loggia a Ray Liotta namluvili hlavní postavy her.

Charakteristika herEditovat

Hráč je postaven do role zločince ve velkém městě, který v průběhu hry postupně stoupá v hierarchii organizovaného zločinu. Při plnění jednotlivých úkolů se hráč seznamuje s kriminálním podsvětím města. Dopouští se bankovních loupeží, vražd a dalších trestných činů, ale mimo hlavní mise také může řídit taxi, hasit požáry, účastnit se pouličních závodů či se dokonce učit létat letadlem. Série Grand Theft Auto je proslavená velkou svobodou při hře, která nevede lineárně k cíli pouze jedním způsobem, ale hráči umožňuje rozhodovat, co bude dělat, které úkoly bude plnit.

HistorieEditovat

Hry ze série Grand Theft Auto lze rozdělovat do několika epoch v závislosti na číslování a na použitém grafickém enginu. Většinou se rozdělují na 2D, 3D a HD části.

2DEditovat

3DEditovat

HDEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki