Fandom

Grand Theft Wiki

Grand Theft Auto V

25stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Grand Theft Auto V (nebo také GTA V a GTA 5) je pátý díl herní série Grand Theft Auto, vyvinutý firmou Rockstars. Hra je zasažena do fiktivního města Los Santos a přilehlých oblastí, při jejichž designování se tvůrci nechali inspirovat skutečnými místy v jižní Kalifornie.

Vydání hry bylo původně plánováno na jaro 2013 pro Playstation 3 a Xbox 360, avšak na konci ledna 2013 byla hra odložena na 17. září.

Příběh se odehrává v Los Santos – velkoměstě známém již ze hry Grand Theft Auto: San Andreas. Město se nachází ve fiktivním státě San Andreas. Hra má tři hlavní postavy – Michael, Trevor a Franklin, mezi nimiž si hráč bude moci přepínat. Součástí hry je také multiplayer (pod názvem Grand Theft Auto Online), který byl spuštěn 1. října.

PostavyEditovat

​​Michael De Santa

Michael je 40letý chlapík a bývalý bankovní lupič. Co se herních dovedností týče, je všestranně nadaný. Žije se svou rozvedenou manželkou Amandou a dvěma dětmi (Jimmy věk 20 let, Tracy 13 let). Protože ho rodina příliš nemá ráda (především Amanda), chodí k osobnímu psychiatrovi. Bydlí v oblasti Rockford Hills v luxusní vile a léta se přátelí s Trevorem. Michael je ze všech tří hratelných postav nejstarší a nejzkušenější. Jednou byl dopaden FIB a od té doby je součástí programu na ochranu svědků.

Trevor Philips

Trevor je bývalý pilot a nejlepší kamarád Michaela, s nímž zažil množství bankovních loupeží. Umí dobře pilotovat vrtulníky a letadla. Bydlí v Mohavské poušti v Blaine County v obytném voze Journey. Je skoro stejně starý, jako Michael (méně než 40 let). Díky své psychické nemoci rád likviduje auta, podpaluje domy a mlátí lidi. Za souseda má paranoidního Rona, který je ještě větší šílenec, než on sám.

Franklin Clinton

Franklin je nejmladší ze všech tří protagonistů, je mu kolem 20 let. Je zlodějem aut. Je velkým fanouškem lowrider hydraulickych aut. Zlodějinou se snaží dostat na vyšší sociální úroveň. Žije v Jižním Los Santos ve čtvrti Ganton, ovládané Green Grove Street Famillies gangstary. Franklin má také přitelkyni, které je 20 let. Je přítelem Lamara, který je rovněž členem Green Grove Street Famillies.

V síti Wikia

Náhodná Wiki